Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Azok a csodálatos fehérjék

Azok a csodálatos fehérjék

Mit kell tudni a fehérjékről?

A fehérje egy olyan létfontosságú tápanyag, amelyről sok tévhit kering. Sokan, akik újonnan vágnak bele az edzésbe, és meghalják azt a szót, hogy fehérjepor, azt képzelik, hogy ez a táplálékkiegészítő „felpumpálja” őket, ezért kerülik a használatát. Ez természetesen nem így van, ezért ebben a blogcikkben szeretném felvázolni, hogy miért olyan fontos a megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása.

Miért fontos a megfelelő fehérjebevitel?

A fehérjéket a szervezet építőköveinek is szokták nevezni, nem véletlenül. A különböző fehérjék különböző feladatokat látnak el, segítik fejlődésünket, és a sejtekben lejátszódó folyamatokban is fontos szerepet játszanak. Megfelelő mennyiségű fehérje nélkül a test nehezebben rehabilitálóik. Ez nemcsak a sportolóknak számít, hiszen a rehabilitáció hiányában krónikus fáradtság is megjelenhet, valamint az immunrendszerünk is legyengülhet.

Sportolás során azonban még fontosabb figyelni a fehérjebevitel mennyiségére és minőségére, a félelem nélkül, hogy másnapra izmaink kétszeresére dagadnak. Inkább amiatt kell aggódni, hogy ha nincs elég fehérje a szervezetünkben, akkor az izmaink nem jutnak építőkövekhez. Így a fejlődésünk sokkal lassabb lesz, vagy akár el is marad. Ha látványos, szálkás eredményeket szeretnél tehát, akkor a fehérje a legkiválóbb kiegészítője az alakformálásodnak.

Mik a legjobb fehérjeforrások?

A legjobb fehérjeforrások az állati eredetűek, mivel azok tartalmazzák a 9 legfontosabb aminosavat, valamint a tojásfehérje, amely tartalmazza az összes esszenciális aminosavat. Rengeteg fehérje található a görög joghurtban, túróban és a kefírben is. Azoknak sem kell aggódni, akik növényi alapú étrendet követnek, hiszen például a zab, a quinoa vagy a tofu is kiváló alternatíva.

A legjobb, ha főleg szilárd ételekkel juttatod a szervezetedbe a fehérjéket, azonban ezt nem könnyű kivitelezni. Intenzív sportolás mellett 2 g/testtömeg kg fehérje a javasolt mennyiség. Az ideális, ha ennek nagyjából a 75%-át szilárd tápanyagokkal viszed be, a proteinturmixok segítenek pótolni a maradék mennyiséget. Az étrendkiegészítők piaca hatalmas, ezért érdemes jól megválogatni, hogy megtaláld a számodra legtökéletesebbet. Sokan tejjel fogyasztják, de érdemes megjegyezni, hogy ilyenkor a felszívódása lassabb, mint amikor vízzel kevered össze, és a tej plusz kalóriákat is tartalmaz.

Mikor fogyasszuk a fehérjeturmixot?

A szervezetünk a reggeli órákban hasznosítja a legaktívabban a fehérjéket, így érdemes lehet reggeli után időzíteni a fehérjeturmix elfogyasztását. Edzés után tejsavófehérje turmixot érdemes fogyasztani, mivel az rendelkezik a leggyorsabb felszívódással. Azonban a fehérjeporokban az a jó, hogy nemcsak italként fogyaszthatod őket: rengeteg receptet találsz, ahol palacsintába, túrógombócba vagy diétás sütibe csempészheted ezt az értékes tápanyagot.

A Kolly Fitness Fit Whey fehérjepor számos ízben érhető el, így biztosan megtalálod a kedvencedet. Előnye, hogy hozzáadott rostot, kollagént és emésztőenzimeket tartalmaz, hogy hatása még erősebb, eredményeid pedig még látványosabbak legyenek.

Keresés