Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Egészséges és fitt karácsony

Egészséges és fitt karácsony

Év végén, a karácsonyi időszakban a leginkább jellemző, hogy pár kiló felszalad ránk. A hideg téli napokon egyébként is nehezen vesszük rá magunkat a mozgásra, és általánosságban kevésbé vagyunk aktívak, ráadásul a sok családi összejövetel alkalmával sokkal többet eszünk, mint a normál kalória bevitelünk. Ez akár lehetne egyenes út is a hízáshoz, de hoztunk néhány tippet, hogy idén ne a plusz kilóktól rettegés legyen az ajándék a fa alá.

Válts egészségesebb összetevőkre!

A karácsonyi receptek sok olyan összetevőt tartalmaznak, melyeket könnyen lecserélhetünk egészségesebb verzióra. A mindennapokban is érdemes az egészségesebb alternatívákat választani, így gyakorlottabban alakítható át egy hagyományos recept diétás étrendbe is beilleszthetővé.

Cukor helyett tudunk eritritet vagy steviát is használni (vagy ezek keverékét), így kalóriamentesen tudunk édesíteni és cukormentes sütemény kerülhet az asztalra.

Fehér liszt helyett használunk teljes kiőrlésű változatot, vagy akár más speciális változatot, mint a Kolly Fitness lángos, bagett vagy pizzaliszt, amik kiválóan illeszthetőek be bármilyen fehérliszt helyére. Nincs mellékízük és egy karácsonyi keksz esetében szinte meg sem lehet különböztetni a hagyományos fehér liszttel készültektől.

Bő olajban, zsírban sütés helyett inkább sütőben sütve készítsd el az ételt. Így a rántott ételek, sült burgonya alternatívája is megoldható.  

Cukros lekvár helyett inkább cukormenteset válassz, de a legjobb, ha friss gyümölcsöket használsz, akár abból készítve öntetet a desszerthez.

Fitt karácsony címmel már receptgyűjteményem is elérhető, amiben ünnepi receptek átdolgozott verzióit találod meg! Töltsd le most ingyenesen!

Keresés